Report: Op Dreef Festival 2023

Afgelopen zondag ben ik voor de eerste keer naar Op Dreef geweest. Eenmaal aangegeven naar dit festival te willen had ik geen idee wat mij te wachten stond. Later kwamen we er pas achter dat Op Dreef in Reuver was, dat ligt helemaal in Limburg (voor mij als Tilburger best ver). Ondanks dat keek ik er wel naar uit om te gaan, we kende al een aantal artiesten van tevoren en keken er naar uit om de Hanger Stage (techno) te gaan ontdekken!

Limburgse gezelligheid

Onze reis begon op het station in Tilburg, we zijn in totaal 2 uur onderweg geweest met de trein. Het snelste was om via Eindhoven naar Roermond te reizen en vanuit Roermond de stoptrein naar Nijmegen te pakken die ons uiteindelijk naar Reuver bracht. De reis was goed te doen, de overstap van Roermond naar Reuver was wel kort dus we hebben een beetje moeten rennen. Wel belangrijk om te onthouden dat je op station Roermond moet uitchecken bij NS en inchecken bij Arriva.

Eenmaal aangekomen in Reuver werd de lange reis meteen goed gemaakt door de Limburgse gezelligheid. Van het dorp moet je het niet perse hebben, maar de mensen maken het goed! Vanaf station Reuver was het een half uurtje lopen naar het Billy Park, waar Op Dreef plaatsvond. We zagen veel groepen in een bus stappen die ook richting het festival reed. Handige tip, want dan ben je er een stuk sneller. Uiteindelijk was het lopen niet vervelend en ben je er zo, alhoewel je als niet-Limburger wel het gevoel krijgt dat je in de Middle of Nowhere bent eenmaal onderweg.

Strandsfeer

Toen we waren aangekomen zijn we meteen muntjes gaan halen, overal was duidelijk aangegeven waar je moest zijn. Eenmaal muntjes gehaald en vervolgens met ons eerste biertje in de hand konden we het terrein gaan verkennen. Het terrein zat aan het water, waardoor je een mooi uitzicht had en ook een lekker plekje om bij te komen tussendoor. De bekleding van het festival bracht een echte strandsfeer met zich mee, alles was kleurrijk bekleed. Op het begin was het nogal rustig, wat niet erg was omdat we dan gemakkelijk drinken en eten konden halen en naar de wc konden zonder in de rij te staan.

Ronnie Flex Op Dreef Festival – 2023

De Mainstage en De Hangar

Om half 8 begon de Mainstage vol te lopen, want Ronnie Flex zou om 8 uur komen. We stonden op een fijne plek en raakte die ook niet kwijt ondanks we een aantal keer drinken zijn gaan halen tussendoor. Ronnie maakte er een spektakel van en zong vooral zijn old-classics waardoor het hele publiek met volle borst meezong en danste.  We werden verrast met leuke confetti knallers en rook effecten. Maar Ronnie Flex was zeker niet onze enige favoriete artiest van de avond. Na het optreden van Ronnie besloten we naar De Hanger te gaan. Dit is een Techno stage. Vanuit buiten zag het er een beetje afgesloten uit. De tent was rond en zwart en als je van Nederlands hip-hop afkomt moet je even wennen aan die techno-beukers die je al vanuit ver af kon horen. Bij binnenkomst word je verrast door een energieke sfeer. De grote techno DJ Cynthia Spiering trad op. En wat was ze goed. Gevolgd door DIØN, die er uiteindelijk voor zorgde dat de hele tent vol liep. Hij wist er echt een show van te maken, met een spannende opbouw en heerlijke drops. Onmogelijk om stil te staan. De tent werd gevuld met kleurrijke lasers en op het podium stonden ook twee danseressen met lichtgevende vlindervleugels wat een mooi effect bracht.

Lekker eten!

Tussendoor zijn we eten gaan halen, er was een Food-Court en dat was een plein gevuld met eetkraampjes. Je had ruime keuze: belegde broodjes, puntzak friet, ijsjes en broodjes hamburger of gyros. Wij hebben genoten van de pita Gyros. Die beviel goed! Zo konden we er weer even tegen aan. Onze voeten begonnen al wel een beetje pijn te doen, maar er stond nog een artiest op de planning waar we benieuwd naar waren: Natte Visstick.

De Schuur

We hebben kort nog even de sfeer geproefd bij Schuur, ook een stage. Vooral de bekleding hiervan sprak ons aan, het voelde echt alsof je op een strand feest stond. Hier werden vooral Nederlandse hip-hop hits gedraaid. Op deze stage werd het meest gedanst, en daarmee bedoel ik écht dansen. Toekijken met een biertje in je hand was daar geen optie.

Natte Visstick

Het begon ondanks het lekkere weer een beetje af te koelen later op de avond. Daarom bezochten we nog een keer de Hangar Stage om op te warmen, dit was de enige stage die bedekt was. Na een tijdje begon het langzaam leeg te lopen in de tent. Dat betekende maar een ding. De one and only meme-techno artiest kwam de mainstage bezoeken. De vriendin waarmee ik was is niet zo een fan van deze genre, maar Natte Visstick wist zélfs haar aan het dansen te krijgen. De Mainstage werd voor de laatste keer gevuld met lichten, lasers en rook effecten. Een knaller-afsluiter van de avond!

En weer naar huis…

Een half uurtje voor het einde besloten wij naar huis te gaan, het begon best af te koelen en we hadden beide geen trui/jas meegenomen. Bij de uitgang stond ons vervoer klaar. Deze keer hoefde we geen lange reis met het OV af te leggen, maar werden met de auto opgehaald. Zo waren we met iets meer dan een uurtje thuis!

Ik kijk vrolijk terug naar dit festival. Ronnie Flex, DION en Natte Visstick sprongen er voor mij uit! Ik zal zeker nog een keer teruggaan. Dan zorg ik er wel voor dat ik ergens verblijf in de buurt van Reuver. Want zo ver heen en terugreizen is toch wel pittig.

Volg ons op Instagram en Facebook voor meer festival nieuws.
Laat hieronder een reactie achter