Help: ik ben mijn festival ticket kwijt
Heb je tickets gekocht voor een festival, maar kan je ze nergens meer vinden? We krijgen maandelijks tientallen mailtjes binnen van bezoekers met deze vraag. Hoe raak je een ticket precies kwijt? Bij het online bestellen een verkeerd e-mailadres ingevoerd, de login van de ticketprovider vergeten, et cetera. We willen hier benadrukken dat Festival Fans zelf geen festivals organiseert. Maar helpen je graag bij het vinden van je festival ticket. In dit artikel leggen we uit hoe je per ticketprovider het makkelijkst je kaartje terug kan vinden.
Voordat we ingaan op hoe je, je tickets kan opzoeken leggen we uit hoe de kaartverkoop precies werkt. Bijna elk festival verkoopt tickets online. Hiervoor schakelen ze een ticketprovider in, die hier gespecialiseerd in is. De site moet bijvoorbeeld veel bezoekers op hetzelfde moment aankunnen, kaartjes op naam zetten, de mogelijkheid hebben om een account aan te maken en nog veel meer zaken regelen. Er zijn in Nederland een aantal grote ticketproviders waarmee de festivals samenwerken.
Wil je weten hoe je een ticket terug kan vinden, dan kun je deze vraag dus het beste stellen aan de ticketprovider en niet aan het festival. Hieronder leggen we per partij uit hoe je festival tickets makkelijk op kan vragen. Een tip die overal voor geldt: check eerst altijd even je spambox 😉
Ticket vragen over:
CM (Yourticketprovider) ticket kwijt
De grote partij CM, die o.a. de oude Yourticketprovider heeft overgenomen is één van de grootste ticketproviders in Nederland. Ben je tickets kwijt van een festival dat samenwerkt met CM? Via een speciale link kan je de tickets gemakkelijk opvragen. Je hebt dat je referentienummer en e-mailadres of pin code (staat op bankafschrift) nodig.
Mocht dit alsnog niet lukken, dan kun je contact opnemen met de support door een mailtje te sturen naar info@yourticketprovider.nl. Voor andere vragen kun je ook terecht bij het hulpcentrum op de website. CM heeft rechtsonder ook een chat functie, mocht je echt in paniek zijn over je festivalticket.
Eventbrite ticket kwijt
Ook Eventbrite is een grote speler in de ticketmarkt. Dit bedrijf werkt op een iets andere manier als het om support gaat. Eventbrite noemt zichzelf een online selfservice-tool. Festival organisatoren kunnen via het systeem alles zelf regelen, ook de support. Eventbrite heeft wel een overzichtelijke pagina opgesteld met antwoorden op veel voorkomende ticket vragen. Hier staat je antwoord waarschijnlijk wel tussen. Is dat niet het geval, dan dien je dus contact op te nemen met de betreffende festivalorganisatie.
Eventix ticket kwijt
Heb je tickets voor een festival gekocht dat samenwerkt met Eventix? Ook deze partij heeft een handige tool ontwikkeld waardoor je mogelijk zelf het ticket kan terugvinden. Hiervoor heb je alleen het betalingskenmerk nodig. Mocht je de mail kwijt zijn, dan kan je dit kenmerk vinden op je bankafschrijving (een combinatie van 16 tekens langs).
Mocht het via bovenstaande oplossing niet lukken, dan kan je altijd nog contact opnemen met Eventix zelf. Je kunt ze bereiken via het volgende e-mailadres: tickets@eventix.nl.
Ikbenaanwezig ticket kwijt
Dan ook een veel voorkomende ticketorganisatie: Ikbenaanwezig. Je kan je tickets opnieuw laten verzenden via een formulier op hun website. Je voert dan je ordernummer en je e-mailadres in. Het ordernummer vind je op je bankafschrift, het nummer begint met het cijfer 18 of 19. De tickets worden opnieuw verzonden. Heb je nog niks binnengekregen via de mail? Neem dan contact op via Facebook Messenger, de mail: info@ikbenaanwezig.nl of bel met de organisatie. Nummer: 024 206 2303 (bellen tijdens kantooruren van maandag t/m vrijdag).
See Tickets (Paylogic) ticket kwijt
Onlangs is de grootste ticket partij in Nederland, Paylogic, overgenomen door See Tickets. Het systeem Paylogic bestaat dus nog wel, alleen dan onder een andere naam. See Tickets verzorgt de kaartverkoop voor heel veel (grote) festivals. Hierover komen dan ook de meeste vragen binnen. De ticketprovider heeft zelf een hele handige tool ontworpen om je tickets nog een keer te laten versturen. Vul je e-mailadres in en ontvang tickets voor al je aankomende events.
Maar wat nou als je tijdens het bestelproces een verkeerd e-mailadres hebt ingevuld en de kaarten dus nooit zijn aangekomen? Neem dan contact op met See Tickets via het contactformulier.
Ben je tot slot het wachtwoord van je See Tickets account kwijt? Via deze link kun je het wachtwoord opnieuw aanvragen.
Tibbaa ticket kwijt
Als je bij Tibbaa tickets kwijt bent, kun je ook bij deze provider via een handige tool, zelf de tickets opnieuw aanvragen. Indien je andere vragen hebt of het niet lukt om je tickets opnieuw aan te vragen, kun je altijd mailen naar support@tibbaa.com. Geef dan meteen duidelijk het e-mailadres waarmee de tickets zijn gekocht en het ordernummer. Het ordernummer kun je vinden in je bankafschriften. Ook als je niet meer weet met welk e-mailadres de tickets zijn gekocht, kan de support van Tibbaa je helpen.
Ticketmaster ticket kwijt
Ticketmaster helpt je graag verder als je jouw ticket niet hebt ontvangen of hem niet kan vinden. Heb je net je ticket besteld, maar heb je hem nog niet ontvangen? Wacht dan 1,5 uur. Het kan namelijk zijn dat het iets langer duurt voordat jouw ticket aankomt. Heb je na deze tijd nog niks binnen? Check dan eerst je spambox of je junkmail. Als jouw ticket daar ook niet tussen zit is het verstandig om in te loggen op je Ticketmaster account. Je kan hier jouw bestellingen zien en ook de tickets voor dat festival downloaden.
Als jouw ticket ook niet op je account staat, of als je hem kwijt bent geraakt is het verstandig om contact op te nemen met Ticketmaster. Je vult dan een formulier in met alle info, zodat ze jou zo goed mogelijk kunnen helpen.
Ticketpoint ticket kwijt
Ook Ticketpoint is een partij die tickets verkoopt. Wanneer je jouw ticket kwijt bent, adviseren ze je om de Ticketmatic App te downloaden. Zodra je dit hebt gedaan klik je op het kopje tickets. Je krijgt een overzicht te zien van al jouw orders. Als je op de order klikt waarvan je de tickets kwijt bent geraakt, zul je zien dat ze via die app weer te zien zijn. De QR-code zal twee uur voor het evenement zichtbaar worden gemaakt.
Kom je er niet helemaal uit? Geen probleem, virtuele assistente Tickey en de Klantenservice helpen je graag verder.
Tiqs ticket kwijt
Ben je jouw tickets kwijtgeraakt bij de ticketprovider Tiqs? Log dan eerst in via de MyTIQS app om te kijken of de tickets daarin verwerkt zijn. Kun je ze ook niet op de app terugvinden? Dan kun je ze zelf opnieuw aanvragen via een handige tool op de website van Tiqs. Werkt dit niet of heb je een andere vraag? Stuur dan je vraag in via de mail naar support@tiqs.com.
Twelve Ticketing (Sollidd) ticket kwijt
Ook Twelve Ticketing zie je steeds meer terugkomen als ticketshop bij festivals. Ken je Twelve Ticketing niet? Dan kan het goed zijn dat jij de ticketprovider nog onder de naam: Sollidd kent. Op de website van Twelve Ticketing staan de oplossingen voor de meest voorkomende ticket problemen. Ben je het ticket kwijt of heb je een andere vraag over festival kaarten? Dan kun je per mail contact opnemen met dit bedrijf. Stuur dan een mailtje naar cs@twelveticketing.eu.
Heb je een andere (ticket) vraag, bijvoorbeeld over een andere aanbieder, laat het weten in de comments. We helpen je graag!
Laatste update: 29 februari 2024
19 april 2019