Report: STRAK ascensio domini festis 28/05

STRAK Ascensio Domini Festis: Met open armen ontvangen

Woensdag 28 mei, tijd voor het eerste festival van de organisatie STRAK. Verwachtingen waren hoog gespannen aangezien de techno bijeenkomsten van STRAK altijd voor een spektakel zorgen. Al zijn het niet de verrassende afgelegen donkere locaties dan is het wel de verscheidenheid die we terugzien in de line-up. De echte liefhebbers in de techno scene wisten dan ook dat Ascensio domini festis een niet te missen festival was.

Qua locatie keuze verraste STRAK deze keer niet. voor veel bezoekers was dat ook zeker geen punt want de H7 loods is tegenwoordig bijna een thuishaven voor de betere techno feesten. Daarnaast werd er voor een overdekt buiten area gezorgd, jammer dat we geen sterren konden kijken, maar de weergoden waren STRAK wederom niet goed gezind. De aankleding van de zaal zorgde voor een haast sprookjesachtige sfeer, en na het zien van de foto’s van dit decor zou je bijna niet geloven dat het overgrote deel van de bezoekers de hele avond lang heeft staan beuken.

10441906_250350855156370_2725437562958044539_n

Maar nu, de muziek. De muziek was de gehele avond niet echt in het straatje van Strak. Of dit echt door de muziek kwam of door ’the change in scenery’ durf ik niet te stellen. Het grote aantal bezoekers nam namelijk wel een groot deel van het intieme duistere gevoel dat ik altijd bij STRAK kreeg weg. De meningen over de kwaliteit en verscheidenheid van de muziek waren zeer verdeeld. Een aantal mensen noemde de muziek ‘voorzichtig’ en niet hard genoeg. Terwijl er op facebook vooral lovende woorden van bezoekers te lezen zijn.

scott

Tot slot bracht het festival vooral een reunie achtig gevoel teweeg. Als redacteur ben ik niet onbekend in de Amsterdamse techno/house scene, en zie dan ook vaak dezelfde mensen voorbij komen. STRAK stond vooral in het teken van het genieten van het wederzien van zoveel bekende gezichten. Er mag voorzichtig gesteld worden dat het overgrote gedeelte van de vaste techno ‘clique’ aanwezig was. Het was dan ook prachtig om te zien dat een nieuw festival als Ascensio domini festis zo met open armen werd ontvangen.

12 juni 2014

Volg ons op Instagram en Facebook voor meer festival nieuws.
Laat hieronder een reactie achter