Zwarte Cross-glossy Harder! komt landelijk in tijdschriftenschap

Zwarte Cross-glossy Harder! komt landelijk in tijdschriftenschap

Vanaf 15 december ligt Harder! Magazine, de glossy van de bedenkers en makers van de Zwarte Cross, landelijk in het tijdschriftenschap. Het fan-magazine wordt al vanaf 2008 uitgebracht door de organisatie van het festival en loopt zo goed dat er nu is gekozen voor landelijke losse verkoop.

Groot bereik

Met bijna een miljoen volgers op de online kanalen en festivals waar bij elkaar opgeteld jaarlijks 250.000 mensen gezamenlijk feestvieren, kwam de Feestfabriek Alles Komt Goed BV op het idee om daarnaast een glossy landelijk uit te brengen. “Van de eerste editie, die begin 2008 uitkwam, werden er 3.100 besteld. Ondertussen is de oplage van het magazine, dat driemaal per jaar vanuit de eigen passie van de organisatie geschreven en vormgegeven wordt, gegroeid naar 23.000. Dat streeft de oplage van menig gerenommeerd tijdschrift voorbij”, schrijft de organisatie.

“Er is geen tweede van”

De 84 pagina’s tellende glossy bevat onder meer interviews over muziek, theater, comedy en sport. Ook ontdek je er recepten, columns en horoscopen. “Juist in deze onzekere tijd van een pandemie willen we de focus leggen op wat wél kan. Zoals het uitbrengen van een landelijk, driemaal per jaar verschijnende glossy. Harder! kent geen kaders, heeft vrijheid hoog in het vaandel en is wars van hokjesgeest. Daarom past het blad bij iedere vrije denker met een frisse blik en humor, ongeacht of hij of zij houdt van onze festivals. Je kunt de Harder! cool vinden of niet; er is geen tweede van.” zegt Gijs Jolink, mede-oprichter van de Feestfabriek.

 

Zwarte Cross zelf vindt dit jaar plaats van 15 t/m 18 juli. Het festival kon helaas dit jaar niet doorgaan vanwege het coronavirus, tickets blijven wel geldig voor de editie in 2021 waardoor het festival direct was uitverkocht.

 

 

27 november 2020

Volg ons op Instagram en Facebook voor meer festival nieuws.
Laat hieronder een reactie achter